MATI ITU PASTI

9/04/2012 07:49:00 AM



Assalamualikum people !

September and Alhamdulillah , I've been living for this long .

I think its not too late for me to wish happy eid to all muslims that read my blog .

Semalam , seorang yang aku kenal telah kembali kepada yang maha esa . She is one of my junior and she only 18 . Al-Fatihah .

Suddenly aku rasa satu kehilangan yang sangat sebab dia sihat . Dia meninggal sebab excident .

We dont know our future . Sekarang mungkin aku sihat dan masih boleh menulis blog . tapi siapa tahu mungkin lepas aku tulis blog ni aku meninggal ? Sesungguhnya kematian itu pasti . Sesungguhnya akhirat itu yang kita tuju . Tapi ya Allah . aku tak bersedia . Aku takut .

Bismillahirahmanirahim.

Ya Allah . Engkau yang menciptakan sekalian alam . Dengarlah doa hambaMu ini . Ya Allah . Ampunilah segala dosaku Ya Allah . Dosa ibu dan bapaku Ya Allah . Dosa keluargaku . Dosa sahabat-sahabatku . Dosa pendidik-pendidikku dan dosa muslimin dan muslimat yang masih hidup atau telah meninggal dunia .Jadikanlah aku hambaMu yang taat perintahMu . Engkau limpahkanlah rahmat dan hidayahMu keatas diriku . Engkau peliharalah akhlakku . Engkau peliharalah diriku dari godaan dunia dan syaitan . Engkau bukakanlah pintu rezeki yang luas kepada aku . Engkau jauhkanlah segala malapetaka dan bencana keatas diriku . Ya Allah , sesungguhnya mati itu pasti . Sesunggunya alam kubur itu wujud tetapi Kau berilah ruang dan kesempatan pada aku , hambaMu untuk bertaubat kepadaMu Ya Allah . Engkau berilah aku kesempatan untuk aku berbakti kepada ibu bapaku . Kau berilah aku kesempatan untuk menunaikan 5 rukun islam dan kau berilah aku kesempatan untuk aku berbakti kepada alam ciptaanMu Ya Allah . Ya Allah jadikanlah aku hambaMu yang takut kepadamu . Jadikanlah aku hambaMu yang solehah untuk ibu dan bapaku . Jadikanlah aku seorang penuntut ilmuMu yang berjaya dan jadikanlah aku seorang yang sentiasa ada ketika susah atau senang kepada rakanku . Ya Allah sesungguhnya kehilangan itu perit tetapi itu pasti kerana tiada apa yang kekal . Maka bila tiba waktu dimana aku merasa kehilangan , Engkau kuatkanlah aku . Engkau kuatkanlah hati ini dengan ujianMu Ya Allah . Ya Allah Ya Tuhanku , Engkau peliharalah semua orang yang aku sayang dan Engkau peliharalah orang yang menyayangi diriku . Semoga disuatu saat nanti , pintu hatiku terbuka dari kejahilan ini .
Amin .

You Might Also Like

0 comments