YOU SHOULD ASK BEFORE ASSUME

9/14/2012 08:44:00 PM


Assalamualaikum .

YA ALLAH ! YA ALLAH ! YA ALLAH !

Banyaknya dugaan aku minggu ni . Aku asyik nak nangis je . Ada masalah sikit nangis . Sebab aku ni lebih senang dengan nangis dari cerita dekat orang masalah aku atau apa aku rasa .

Perginya seorang pakcik aku mengadap Illahi memang benar benar buat aku terasa kehilangan . Masa dia sakit aku tak sempat nak jenguk dia . Masa dia meninggal pun aku tak sempat nak balik ziarah dia . Ya Allah sebaknya . Al-Fatihah buat arwah . Semoga ditempatkan bersama orang orang yang beriman .

Sekarang ni datang lagi satu ujian dari Allah . Kawan aku marah dengan aku . Aku tak dapat nak jaga hati semua orang . Aku juga tak dapat kawal diri aku sepanjang masa . Aku tahu aku tak sempurna . Aku tahu aku bukan yang terbaik untuk jadi kawan kau . Tapi tak pernah sorang pun tanya aku kenapa aku begitu dan kenapa aku begini .

Sekarang ni aku hanya nak mak aku dengan abah je . Aku rindu dorang . Yang paling penting aku nak Allah sentiasa ingat aku . Aku nak Allah tak tinggalkan aku .  Cuma Allah je yang tahu apa sebenarnya hambaNya rasa . Aku sentiasa mohon dan doa supaya Allah lembutkan hati sahabat sahabat aku untuk jadi kawan aku sampai akhirat . Mudah mudahan diperkenankan doa aku hendaknya .

Aku nak mintak maaf jika selama ni aku ada terkasar cara dan bahasa dengan korang . Aku masih dalam proses nak berubah sedikit sedikit . Insyaallah

You Might Also Like

0 comments