MARI KONGSI RINDU SAMA-SAMA

1/02/2014 02:07:00 AM



Satu dua menjak ni --
Dalam kepala aku bukan ada ikan jerung --
Tapi ada kau .

Pedih --
Parah --
Dan pasrah .

Bila mana rindu hanya mampu dipendam --
Tahan kuat mana pun --
Mampu menggeletar satu badan walaupun hanya nampak bayang-bayang kau .
Ya --
Aku tahu aku klishe habis .
Tapi kenyataan yang tak lari dari rasa hati aku .

Bukan aku tak hidup ke depan .
Cuma aku sekali sekala toleh kebelakang --
Untuk kenang mana yang manis .
Untuk tengok mana yang terlepas pandang salah silap .
Dan untuk dijadikan tauladan dan pengajaran barang satu dua benda .

Perasaan rindu ini boleh datang , boleh juga pergi .
Jadi mungkin sekarang aku rindu kau .
Mana tahu lepas 30 minit dari sekarang aku dah tak rindu kau .
Benda yang tak boleh diduga .

Aku rindu --
Aku kasi tahu .
Tak kisahlah guna medium apa --
Biar rasa itu tinggal situ .
Tak adalah beban bila rindu sorang-sorang .
Kerana --
"Nothing haunts us like the things we didn't say" .

Jadinya aku akan rindu bila aku rasa rindu .
Aku tak akan rindu bila aku tak rasa rindu .
Mudah .
Kuota rindu aku pun banyak .
Aku tak lokek rindu .

Konklusinya satu je untuk entri kali ni --
Ya --
Aku rindu aku .
Ia mesti kena tepat batang hidung kau .




Aku tengah teka kau rindu aku ke tidak .

You Might Also Like

2 comments