SALAH FAHAM

5/15/2014 11:59:00 PM



Perbezaan ketara kau dan aku --
Buatkan aku tertanya-tanya .
Kenapa dengan kita ?
Apa masalah kita ?
Dan paling penting --
Apa punca masalah kita ?

Bila semua benda nak disalah faham --
Bila semua benda tak serasi dengan mata --
Bila semua benda nak dipersoalkan --
Bila semua benda pandang serong --
Sampai bila-bila kita tak akan macam dulu lagi .

Aku cuma nak kita cool macam dulu .
Macam kita baru mula-mula kenal .
Penatlah bila setiap kali aku nak cakap sesuatu --
Aku fikir betul atau salah untuk aku cakap benda itu --
Depan muka kau --
Dengan kau .

Sebab aku fkir kau akan marah aku --
Pandang jeling ke aku --
Maki aku --
Dan kau akan rosakkan situasi ketika itu .

Kiranya --
Kali ini aku nak jujur --
Aku dah tak selesa dengan kau .
Aku kekok .
Dulu rapat --
Dan sekarang tak .
Apa masalah kita pun aku tak tahu .
Mana jalan penyelesaian pun aku tak pasti .

Cuma satu --
Aku cuba jadi baik dengan kau .
Biar semua jadi manis semula .
Tapi kalau kita masih tak selari --
Mungkin aku akan senyapkan diri .




Maaf .
Aku kurang cool hari ini .

You Might Also Like

0 comments