TAK PECAH TAPI BENGKOK

12/23/2014 02:33:00 AM




Pernah rasa apa kau nak cakap semua tersekat dekat kerongkong ?
Pernah rasa satu benda dekat hati tak lepas dekat mulut ?
Aku tahu kau pernah rasa .
Sebabnya semua manusia punya rasa .
Rasa sayang .
Rasa melindungi .
Dan --
Rasa takut kehilangan .

Sedang aku sibuk nak menyenangkan orang lain --
Baru aku sedar yang --
Seringkali aku yang terluka .
Seringkali hati aku terabai .
Seringkali keinginan dan harapan sendiri berkecai .

Dah nama aku sayang --
Dah nama aku ambil peduli --
Dan nama aku nak menjaga hati --
Akhirnya --
Aku benam sedalam-dalamnya dalam hati keinginan sendiri .
Sanggup .

Ini hakikat manusia-manusia aku jumpa lewat 20-an ini .
Makin bertambah bilangan angka umur aku .
Semakin jauh aku dari diri aku .
Semata-mata untuk penuhi kepuasan pandangan mata dan hati --
Manusia sekeliling .

Tapi sejauh mana aku kesah pun pasal hati kau --
Aku lagi sayangkan perasaan aku sendiri .
Sebab dah banyak kali kecewa --
Patah hati --
Kena tipu --
Aku latih diri urus rasa sendiri .
Dan kesudahannya aku buat sesuka hati aku .
Sebab aku memang tak akan kesah apa kau rasa .
Kecuali kau memang bermakna .

Ya aku degil .
Tapi aku manis .
Lalalalalalalala





goals : be happy .

You Might Also Like

0 comments