I MISS YOUU ,SUNDAY ,23012011 ,1135PM

1/24/2011 10:05:00 PM

I MISS YOUU :(
one word that will always change someone heart n brings speacial meaning to someone .but im not talking bout boy atau ape ape je yang ade kaitan dengan laki lahh .I MISS YOUU ATOK !haha hari ni aku tibe tibe terase rindu sangat sangat dekat insan yang aku sayang sangat iaitu arwah atok aku :( meninggal pada 05feb2008 .ye merupakan satu satu nye atok yang aku paling sayang .aku pun tatau kenape tapi aku selalu ingat dekat ye walaupun da lame ye pergi tinggalkan aku .sejak kecil aku dijage oleh atok aku tu sehingga umur aku 2 tahun .selepas tu mak bawak aku pindah dekat jb dan hubungan aku dengan atok aku jadi rengang .namun atas kasih seorang atok tu ye sanggup dtg dari kampung dengan suami ye semate mate rindu dekat aku haha naik moto uh .betape ye rindu dekat aku .mase tu aku masih kecik n tatau ape ape pasal benda ni n tade perasaan langsung .bile aku besar atok selalu cerita dekat aku mcm ni 'mase mak nak amek along n nak bawak along pindah jb ,along tengok je muke atok n nangis .atok ckp dengan mak ta payah lahh amek along dulu tp mak nk bawak jugak along pindah' mase ye cerite mcm tu aku ketawe je .tp dalam hati aku menangis .aku ni seorang yang ta suke tunjuk perasaan sedih depan orang yang aku sayang .aku tanak dorang tengok aku bersedih .then lame lame aku duduk dengan atok aku gak atas masalah family .mase aku duduk dengan atok aku ,biase lahh kadang kadang aku tertinggi suare dekat ye ,kadang kadang aku merajuk dengan ye .benda mcm ni normal bile da tinggal satu ruma .ape yang aku suke pasal atok aku ni ,em aku sangat suke masakan ye .kari ayam dan asam pedas ikan pari !wow meletup !sumpah sedap !mak pun kalah dengan atok aku ni haha hebat !atok aku ni mmg sangat pakar dlm bab masak masak ni .aku selalu suruh ye masak lebih sebab aku nk sikit haha aku sanggup ta makan ape mak masak if atok masak lauk fav aku uh haha :D then aku suke time raye dekat ruma atok aku ni sebab bile petang raye aku boleh tengok tv or buat pape yang aku suke lahh sebab atok aku ni selalu cakap dengan aku tayah tolong sangat .ye kate aku ni budak budak lg .so da name budak budak aku pegi maen haha sangat sporting !tp atok aku ni ade sakit jantung .selalu pade sebelah malam ye akan kejut aku if ye sakit jantung .aku ni kalau orang kejut sekali je aku akan sedar .then tugas aku pulak kejut bapak aku ni .kadang kadang atok aku ni sakit sampai masuk hospital .pagi pagi uh dalam pukul 3 or 4 pagi abah lahh yang bawak atok aku ni pergi hospital .aku biasenye akan sedar bile atok aku kejut sekali n akan duduk sebelah ye tolong picit picit bdn ye .tp pada 01feb2008 pukul 3 pagi hari jumaat .atok aku saket jantung .mcm biase ye kejut aku .tp kali ni bile aku da kejut abah aku tido balik .aku pun tatau knp aku ngantuk sangat sangat mlm tu .then tibe tibe abah kejut aku balik n ckp nk bawak atok pergi hospital .aku pun fikir tade pape lahh .aku tolong lahh papah atok aku masuk kerete .tibe tibe atok aku ni cakap bkn bkn .asik ckp ye nk mati je .aku pun pelik .aku ckp lahh .ape atok ni .atok ok tade pape lahh .nnt atok balik lahh .then atok aku cakap lg .along maafkan atok ye if atok ade buat salah .aku cakap lahh mane ade atok buat salah .atok mgucap bnyk bnyk .then pagi nye aku dengan azreen ,kak cik n fiona keluar pergi karoke .aku happy happy dekat lua sane sebab dalam pale aku atok aku akan balik sebab da banyak kali mcm ni .hari ni aku ta melawat ye pun .02feb2008 sabtu .aku masih ta pergi melawat atok .aku sentiase tau yang ye akan balik seperti biase .hari ni aku kemas rumah ye sebab nanti bile ye balik ,ye tgok ruma bersih tade lahh ye susah hati .abah balik n aku sikit pun ta tnye mcm mane kadaan atok mase tu hm 03feb2008 ahad .abah balik dari hospital n bawak berite yang sangat lahh aku tanak dengar .mase uh aku tengah makan tengah hari di ruma dengan cazen aku .tibe tibe abah cakap atok ta sedar diri dari ye dimasuk kn hospital tu n now ye kene tebuk leher sebab paru paru berair hm suddenly mase makan tu jugak aku terus terdiam dan aku mengalir kan air mate depan sume orang yang ade dekat situ .perit ta terase hati aku mase tu .kekuatan yang aku tunjuk selame ni depan sume orang walaupun pure pure dah ta boleh bendung lagi .aku menangis teresak esak .nasi depan aku uh aku terus buang hm then aku pergi lahh melawat atok aku hari ni .ye ditempat kn di icu kalau ta silap .aku pergi dan tengok kadaan ye yang terlantar kaku buatkan aku nk menangis lg tp aku tahan .aku tanak nangis depan orang hm 04feb2008 isnin .mase ni kepale aku sangat sangat lahh runsing fikir kan atok aku .aku da mule fikir bukan bukan .aku ke sekolah pun dengan mate bengkak sebab aku menangis waktu malam .waktu tade sape pun tau aku nangis .aku ta seceria seperti selalu .aku muram n aku ta makan .tahap sedih dan risau aku sangat lahh memuncak hm balik sekolah aku pun bareng dalam bilik n mengharap atok aku sehat semule tp malangnye abah balik membawa berita yang buat aku meraung ! 'hari ni lidah tok terkeluar .orang masukkan da ta boleh .pakcik (adik abah) cakap da ta lame .kumpul sume sedare' bayangkan perasaan aku time uh .aku menangis yang teramat sangat sambil di tenang kan cazen aku hm aku bergegas tukar baju n aku pakse abah bawak aku jmp atok .sampai dekat sane .aku tengok mate aunty aku sume da merah .dengan ta pasal pasal aku pun nangis .aku masuk dalam bilik icu tu .betul ape abah cakap .air mate aku da ta boleh disekat lagi .walaupun aku ta pena rele .aku pegang erat tgn atok aku dan cakap 'atok sume cakap atok nk pergi tinggalkan along .atok ta pergi kn ?atok balik ruma nanti kan ?dorang jht cakap mcm tu hm' tp ade sorang atok sedare aku ni masuk n cakap 'along mntk maaf dekat atok .halal kn makan minum along dengan atok' mase tu aku betul betul tanak !tp lame lame aku cakap jugak lahh 'atok along mntk maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki .halal kn makan minum along selame ni .atok ade lahh atok terbaik yang along pernah ade .along just nak atok tau yang along selamenye sayang atok .atok ingat uh ' itu lahh ucapan kau tok kali terakhir kepadenye .aku balik n masih ta makan .mlm ni jugak aku nangis ta berhenti .05feb2008 selase .tarikh bersejarah hm aku pergi sekolah namun aku maseh ta fokus .azreen ,kakcik n fiona cakap yang dorg always ade if pape jd hm baru lahh terpancar senyum yang da hilang beberape hari ni .tibe tibe senyum yang terpancar tu hilang apebile ade org panggil aku pergi pejabat .aku pun turun lahh then aku nmpk mak aku .then mak pun cakap 'along pegi naik atas n kemas beg .atok da meninggal !' aku terus lari naik tangge sambil nangis .aku tersungkur dekat tangge sebab aku terlampau sedih hm aku masuk kelas n just kemas beg n bisik dekat fiona yang atok aku meninggal hm mase dalam kerete aku terdiam .aku ta nangis n ta bercakap .aku sampai ruma .sume nye da lain .langsir da cabut n sume lahh .suasane suram dekat sekeliling aku hm aku maseh ta percaye .aku maseh anngap atok maseh hidup .ape sume orang ni buat ?aku ta buat pape pun mase uh .aku just duduk dekat tilam yang akan arwah atok di tempatkan .tibe tibe satu van jenazah masuk dekat kawasan rumah aku .bile dorang bawak keranda yang ade arwah atok uh baru lahh aku menangis then terus terduduk .sebab aku sangat lahh lemah .aku terduduk dekat lantai n menangis ta berlagu .air mate yang mengalir ta dapat di selindung lg hm dalam hati aku ni sume mampi !!! siap urusan mandi n kafan kan arwah atok ,aku ikut pergi ke kubur hm tp aku maseh teresak esak nangis .bnde ni berlarutan selame seminggu .namun ketike aku tulis blog ni pun aku nangis hm itu lahh kesan yang sangat mendalam dalam life aku .bg aku ni lahh kehilangan yang paling besar yang aku rase sampai sekarang .sumpah aku cakap aku akan nangis stiap kali cerite pasal arwah atok aku .n pasal aku terlampau sedih lahh aku postpone publish blog aku ni hm berlinang air mate aku saat ni sebab aku sangat lahh merindui arwah atok aku uh .yang pergi takan kembali n yang aku terkilan sangat sebab aku ta habis kan saat saat terakhir dengan ye .saat terakhir atok pun ye dalam koma hm aku gak terkilan sebab ta dapat cakap dengan ye depan depan yang aku sangat sangat lahh menyayangi dirinye !aku maseh nangis walaupun almost 3 years bnde ni berlalu .sekarang ni aku rase yang aku akan luahkan dekat sape je yang aku sayang ye sebelum terlambat hm pade aku ni lahh blog aku yang aku paling hargai sebab aku menulis nye dengan linangan air mate hm thanks sebab bace n bitau lahh perasaan sebenar dekat orang yang korang sayang sebelum terlambat hm untuk atok ,along doakan atok hppy dekat sane dengan family atok ye :(
I REALLY REALLY MISS YOU N LOVE U ATOK !
AL-FATIHAH
0957PM ,MONDAY ,24012011

You Might Also Like

0 comments