KECEWA SENDIRI

7/03/2014 05:46:00 PM




Dari kecil aku ada mak abah yang sabar .
Permintaan aku itu ini --
Perlahan-lahan mak abah tunaikan .
Walaupun aku tak dapat saat itu juga --
Aku tahu --
Aku akan pasti dapat benda itu kelak .
Mungkin kedengaran macam budak kaki merengek .
Terpulanglah nak fikir apa .
Aku anak sulung yang manja .

Jadi aku sudah terbiasa minta sesuatu .
Perangai tu aku bawa sampailah kebesar sekarang ni .
Tapi aku lupa --
Bahawa hidup aku sekarang jauh dari keuarga --
Dekat dengan orang asing .
Jadi tak semua benda aku mampu dapat .
Banyak aku pendam .
Dan --
Banyak kali juga aku kecewa .

Iya .
Aku tahu yang menyusahkan kadang-kadang itu aku .
Tapi aku sedang ubah diri aku jadi bukan aku .
Aku ubah diri aku jadi macam mana orang keliling mahukan .
Jadi seseorang yang mendatangkan kegembiraan orang lain .
Tapi mendatangkan kesunyian dalam diri sendiri .
Aku seperti itulah sekarang .

Itu sakit .
Itu susah .
Dan itu buatkan aku rasa makin jauh dari gembira .
Dan itu buatkan aku rasa makin dekat dengan kesunyian .

Jadi untuk mereka-mereka yang aku pernah susahkan dengan itu ini aku --
Aku mintak maaf .
Mungkin kau tak mampu capai tahap aku .
Tidak apa .
Aku akan turunkan tahap aku selari dengan kau .
I'll meet your expectation .

Dan tidak apa yang sunyi itu aku .
Sebab dari dulu lagi aku mampu urus rasa .
Yang mana kebanyakkan kau tak mampu buat .
Maaf sekali lagi .
Aku tahu aku berdiri dimana dalam garis hidup setiap orang .





Aku perlukan laut .

You Might Also Like

0 comments