REPLACED

5/29/2014 09:10:00 PM



Hari ini aku kucar kacir .
Bila aku lihat kau ada kawan baru gantikan aku .
Yang mana dulu sebelah engkau itu aku .
Bukan dia .

Dulu telinga aku --
Kaulah .
Senyum sakat aku --
Untuk kenakan kau .
Maki marah aku --
Semua lepaskan dekat engkau .
Kau faham .
Sebab kata kau --
Kau paling cool dan kau kawan aku .
Jadi kau terima semua .

Tapi sekarang aku sedar --
Semua itu bukan untuk aku lagi .
Sebab kita dah capai kata sepakat tanpa bersuara --
Iaitu instinct --
Bahawa kita akan bawa haluan masing-masing .
Sebab apa yang kita lalui tak akan jadikan kita macam dulu lagi .

Rumit .
Sampaikan tiada jalan penyelesaian .
Sampaikan kita tak pernah nak bersuara pasal masalah ini .
Sampaikan rasa menyampah itu bersarang sendiri .
Itu yang jadinya haluan masing-masing .

Tapi hari ini --

Aku sedar yang aku dah lama diganti .
Dari dulu lagi .
Diganti tanpa rela .
Diganti yang mana semua orang tidak mahu berada dalam situasi itu .
Diganti yang bawa erti sedih pedih .

Kenyataan hari ini --
Aku kena terima apa yang terpampang depan mata .
Kenyataan yang dah terjadi lama dulu .
Kenyataan yang aku adalah aku --
Kau adalah kau .
Tiada kaitan lagi .

Mungkin aku bukan yang terbaik .
Ah !
Klise .





No matter how good you do --
It just not enough .

You Might Also Like

0 comments