KEKUSUTAN MELANDA , SUNDAY , 03042011 , 0343PM

4/03/2011 02:56:00 PM

hello hello all readers :)
hari ni panas sangat . dengan aku pening kepale lagi . semua benda yang aku buat hari ni ta menentu lahh . hari ni aku dicabar untuk berfikir sedalam dalamnye . semua ni pasal mase depan aku . well sekarang ni aku dalam dilemma sebab nak amek course ape . bagi sesetengah orang benda ni tade lahh susah sangat . bagi aku ye . dari lepas keluar keputusan aku sibuk call cikgu aku , jumpe cikgu aku and mintak pendapat dia pasal ape yang terbaik untuk aku . sama ade aku amek diploma , asasi , matrik or form6 . benda yang paling aku benci nak buat ada lahh berfikir . aku benci buat keputusan . aku takut aku silap . aku macam seseorang yang suke lari dari masalah . hakikatnye aku sorang yang penakut nak fikir ape terbaik untuk diri aku .
setiap ape yang kite amek untuk futher studies ade pro and contra nye . well diploma menurut cikgu aku , kite akan graduate lebih awal dari budak budak lain . cikgu aku mencadangkan aku amek diploma dekat uitm . aku sebenarnye sakarang ni sangat confused between ape bezanye senibina , rekabentuk dalaman , seni lukis and seni reka . ape bezanye ? pening lahh . well civil pun cikgu aku suggest kan untuk amek jugak sebab mase study dulu aku lebih ke arah tu . aku pun ta pasti same ade aku patut amek civil or not . im not so into kerja kerja yang berat berat .
one of my uncle ade bitau pasal this thing . ape yang penting untuk futher study ada lahh minat . tu yang utame . sebab dari minat lahh berkembang nye semangat untuk berjaya and belajar . jangan amek course yang orang cakap or ikut kawan unless kawan tu ade minat yang same dengan kita . kita kene fikir masak masak untuk buat pilihan . jangan bile kita da belajar and minat tu tade and kita ta bole bawak course tu baru kita terhegeh hegeh nak tuka course . mase tu da lambat and perlukan duit lagi . minat yang baru nak dipupuk agak susa . bagi diri aku mustahil .
tapi minat aku dalam interior design sangat mendalam . myb i'll go for this course . walaupun aku ta pernah nak buat kajian pasal rekaan terbaru . tapi aku minat bila tengok orang ubah sesuatu yang ta lawa tu jadi lawa . bagi aku sangat kreatif . walaupun course tu kene interview , aku rase aku tetap nak pergi . aku nak kejar ape aku minat . interview yang menakutkan yang aku bayangkan dalam kepale sekarang ni , aku abaikan . looking forward towards my future starting from now . tapi nak masuk uitm tu kene teror bi . bi aku teror ke ? hm i guess not . not as perfect as you guys . tapi aku kene improve . sebab aku tau interview tu mesti dalam bi . ouh god ! im dead --' aku sekarang rase lega sikit lahh sebab ape yang aku fikirkan and kusut dari pagi tadi da terluah dalam blog aku hm sekarang ni aku tinggal doa untuk ape yang aku apply and minat . amin :)

You Might Also Like

0 comments