SEKASAR KATA AKU . ITU AKU

3/10/2013 10:35:00 PM

Aku bukan nak cakap banyak.
Hanya satu dua perkara yang menganggu fikiran aku.
Perkara yang orang lain tak rasa sensetif.
Cuma aku yang rasa.

Aku pendam dalam hati orang yang layan aku dengan cara menghakimi aku.
Kau bukan sesiapa.
Kau juga bukan bermakna.
Hentikan perbuatan menghakimi orang.

Kerana aku sedih dan benci perasaan ditegur sebegitu.
Kerana dalam kasar aku , hanya yang tertentu nampak lembut aku.
Kerana dalam tegas aku , hanya yang tertentu nampak lemah aku.
Kerana dalam tabah aku ,  hanya yang tertentu nampak air mata aku.

Kau bukan sesiapa.
Kau cuma satu tahap dalam hidup yang aku tengah lalui sekarang.
Dan Ya Allah.
Jauhkanlah hati aku dengan orang yang cuma akan menjatuhkan aku di dunia ini.
Amin.

You Might Also Like

0 comments