TROLL UNTUK ORANG YANG TAK RETI SEIMBANGKAN RELATIONSHIP

1/08/2012 07:29:00 PM

assalamualaikum .
baru balik dari berkuak lentang , renang berirama bersama yang terpenting dalam hidup haha . seronok dan kenangan . well aku seperti biasa akan merungut tentang kejadian yang jadi dekat sekeliling aku .aku merungut sebab aku tak faham kenapa dia begitu dan begini . so mari dengar rungutan aku .
ini adalah troll untuk orang yang dah tak bole berfikir dengan waras akibat CINTA . err cinta ? apa tu ?
1. mengongkong
ni adalah salah satu perangai yang selalu terjadi dalam sesuatu perhubungan apabila dah lama . serius aku cakap aku tak suka macam ni . apa faedah kau dapat kalau kau kongkong gf/bf kau ? kau tak dapat pape malah kau akan timbulkan perasan kurang selesa dan mungkin akan gaduh kalau dua dua bukan seorang yang penyabar .
biarkanlah gf/bf kau jalani hidup dorang . hidup ni singkat . kalau semua kau nak sibuk tahu dan kau pun jenis ikut je cakap dorang , aku tak tahulah nak cakap apa . kau bole jujur tapi ada sesetengah benda akan kekal menjadi privasi . like seriously kenapa pakwe kau kene belikan pad kau ? come on lahh girls . da cukup mengada ke kau tak bole beli sendiri . malu ! so for those yang dikongkong , kau ada akal . jadilah bijak sikit . jangan biar diri dibuli atau ditindas . bukan beerti bf/gf kau adalah yang terakhir untuk kau selagi tiada akad nikah .
2. kepercayaan
kalau bf/gf kau dah tak boleh nak percaya dekat kau . kau buatlah yang sebaik mungkin untuk dapatkan kembali kepercayaan dia . tapi kalau dia masih da reject kau macam kau ni salah besar sangat . lebih baik kau end up kan semua ni dengan baik . tiada guna kau teruskan hubungan tanpa kepercayaan . jujur aku cakap , carilah yang percaya dekat kau bukan meragui kau .
yeah benda ni paling susah untuk dipupuk . akan memakan masa . konsep dia sama macam kau ronyokkan kertas dan kertas tu tak akan tegak balik . sama macam kepercayaan . kalau kau sayang tak semestinya kau kene mara dengan apa yang dia buat . kau bukan mak bapak dia . kau bukan penjaganya . kau cumalah bf/gf yang belum tentu halal haramnya . kalau nak marah gila-gila bf/gf keluar dengan kawan lebih baik kau kurung je dia dalam bilik . senang . kalau da kawin nanti tak tahu lahh macam mana . selagi kau tahu yang kau tak curang dan dia pun tahu kedudukan dia sebagai orang yang kau sayang . insyaallah kau akan kekal .
3. sikap panas baran dan berfikir diluar kotak
panas baran ni sifat semulajadi . macam marah tak tentu pasal . mula-mula mengongkong , lepas tu kaitkan dengan kepercayaan , then mula marah marah . ini sangat tidak betul ! lagi kau marah , lagilah dia makin buat . kenapa kau nak marah-marah sedangkan kau pun buat perkara yang sama . tipulah kalau kau tak pernah buat semua yang budak sebaya kau buat .
tolong jauhkan sikap panas baran dan play dekat otak dulu baru buat apa yang betul :)
so untuk yang dalam relationship dekat luar sana , please consider your gf/bf feeling . kalau kau fikir marah kau je . perasaan orang yang kau marah macam mana ? janganlah perasan yang kau semua betul dan bagus . baik tak payah dalam relationship gitu :)

You Might Also Like

0 comments