MALAM MENDEBARKAN

5/08/2013 11:38:00 PM



Dari lepas tarikh akhir paper final aku .
Aku tak ingin langsung tahu apa keputusan semester ini .
Yang aku tahu , aku dah bagi yang terbaik .
Walaupun aku bagi yang terbaik pada saat akhir .
Aku kesah apa .
Yang penting Allah dah kata janji usaha .
Ganjarannya datang kemudian .

Tapi sekarang ni dah dekat sangat dengan tarikh keputusan tu .
Aku jadi makin teruja .
Teruja nak tahu apa keputusan aku .
Baik atau sebaliknya .

Aku tahu walau apa pun keputusannya .
Segalanya ditentukan dengan sikap main main aku semester lepas .
Sikap kaki berangan aku semester lepas .
Sikap kaki jalan aku semester lepas .
Sikap kaki makan aku semester lepas .
Semua tu diambil kira .
Lepas tolak tambah segala hal .
Allah akan bagi aku dengan keputusan yang setimpal .
Setimpal dengan apa aku dah buat .
Jadi aku sebagai manusia kene redho .
Ya redho .
Oh REDHA .

Tapi bila keputusan tak berapa memberangsangkan .
Kemain memberangsangkan bagai .
Hati aku tentu terluka dan kecewa .
Aku pasti itu .
Tapi itulah masa aku nak didik hati ni supaya lebih sabar .
Ada hikmah .
Bla bla bla *kata kata semangat untuk diri sendiri* .

Aku percaya .
Satu hari nanti aku akan berjaya atas dunia ni .
Jalan aku dah ditentukan .
Yang terbaik itu pasti ada .
Aku kene pandai mencorak hidup .
Tidak selamanya aku dibawah .

Tapi bila keputusan aku memuaskan .
Aku kene didik hati aku supaya jangan membongkak .
Jangan rasa itulah selamanya yang akan kekal .
Kepandaian itu Allah yang punya .
Janganlah aku jalan mendonggak langit kerana .
Aku tahu aku bukan selamanya diatas .

Ini renungan untuk aku .
Ingatan untuk aku .
Terutamanya aku .
Kalau kau rasa terkesan .
Syukur .

Lagi berapa jam .
Penentu .
Wahai hati .
Redho .
Chill .



Its not like the world is ending yawww .
Ok ayat tu nak sedapkan hati :(

You Might Also Like

0 comments